Waar moet je aan denken bij het organiseren van een familiefeest?

Waar moet je aan denken bij het organiseren van een familiefeest?

Waar kunt u aan denken bij een familiefeest?

 

Er zijn vele dingen waar u aan moet denken bij het organiseren van een familiefeest. Hoeveel mensen gaat u uitnodigen? Het is handig om een beeld te hebben van de leeftijds categorieën. Hoeveel kinderen komen er, hoeveel volwassenen, en zit daar nog wat tussen in? Daarnaast zoekt u een locatie. Er zijn vele prachtige locaties in Nederland om uw feest te houden. Uiteraard zijn de prijzen ook erg verschillend. Huurt u een kasteel af dan bent u meestal meer geld kwijt dan een leuk zaaltje in een restaurant. Kijk dus goed hoeveel mensen u verwacht op uw familiefeest. En welke locaties dit aantal mensen aankan.

Daarnaast moet de catering op orde zijn. Zijn er hapjes en drankjes, komen de mensen tijdens borreltijd. Of maakt u gebruik van een lopend buffet. een andere optie is, vooral bij sjieke

Laat Steve uw gasten meenemen in verwondering!

Goochelaar tussen uw gasten huren

gelegenheden, dat een een 5 gangen diner geserveerd wordt. Denk hierbij aan gala’s waarbij de mensen in smoking gekleed komen.

Om familiefeesten op te leuken kun je denken aan een liveband voor de muzikale ondersteuning, een sneltekenaar of een waarzegster. Maar veel mensen zijn het er toch over eens dat een goochelaar of illusionist meer geeft. Het is de beleving, de verwondering en het ongeloof. Hoe is het mogelijk vraag je jezelf af. Uiteraard moet u wel kiezen voor een professionele goochelaar! Dat hoeft niet meteen de wereld bekende goochelaars te zijn zoals Hans Klok of David Copperfield. Denk meer aan een artiest die voor scherpe tarieven en geweldige acts uw gasten komt vermaken. Natuurlijk moet u rekening houden met het budget. U kunt offertes opvragen bij goochelaars online, zodat u weet wat een goochelaar kost?

Dan is er nog de aankleding. Dit is bij bruiloften erg belangrijk. Denk maar eens aan die prachtige witte bruiloften, waarbij alles in de kleur van het feest is. Witte tafellakens, witte kleding van de gasten, witte duiven, witte taart etc. Maar de aankleding kan ook zijn dat alles in het teken van “25 jaar getrouwd”. De aankleding van het feest kan overal in zitten. Zie hier een lijst:

  • kleur
  • kleding style
  • muziek
  • locatie
  • versiering

 

Heeft u ook gedacht aan de uitnodigen? Heeft u iedereen uitgenodigd? Bent u niemand vergeten? Dit is uiteraard een belangrijk onderdeel van de organisatie van het familiefeest. Gaat u de uitnodigingen zelf maken en versturen. Of gaat u uw gasten per email uitnodigen? Is het nodig om de gasten bij de ingang te ontvangen of komt iedereen zelf naar binnen. Dit zijn allerlei zaken waar u op kunt letten.Wat voor informatie geeft u door op de uitnodiging? Denk hierbij vooral aan de belangrijkste dingen zoals; tijd, datum, locatie, thema..

 

Over dit laatste puntje gaan we verder op in. Thema, dit kunt u zo gek maken als u wilt. We geven hieronder een aantal leuke ideeën voor thema’s:

  • 90’2
  • Pimp’s and Ho’s
  • Flower Power
  • Goud
  • Liefde
  • Sinterklaas en Zwarte Piet

 

Een ander belangrijk  aandacht punt om over na te denken is of er gespeecht mag worden. Wilt u dit van te voren weten? Dan is het handig om dit bij de uitnodiging aan te geven, zodat mensen zich kunnen aanmelden. Denk hierbij aan geluid en microfoon. Deze heeft u nodig als de groep groter is dan 50 personen. Een top goochelaar als Steve Carlin zorgt altijd voor een eigen geluidsset, dus daar kunt u dan mooi gebruik van maken. Handig oom te weten is dat Steve Carlin naar goochelaar ook nog mind-reader en zakkenroller is.

Tot slot; de bovenstaande punten helpen u om uw familie feest zo goed mogelijk te laten verlopen. Wanneer u een zeer groot feest gaat geven met meer dan 100 personen dan is het aan te raden om een draaiboek te maken. Met een draaiboek plant u alles van begin tot eind, heeft u alle contact gegevens bij de hand, weet u wie waar en wanneer gaat optreden etc.

U kunt het draaiboek ook met de locatie en catering doornemen zodat iedereen op de hoogte is.

 

Hieronder nog even onder elkaar waar u dus aan moet denken bij het organiseren van uw familiefeest:

Conclusie:

  • Hoeveel mensen?
  • Locatie
  • Catering
  • Entertainment
  • Aankleding
  • Uitnodigen
  • Thema
  • Speeches / liedjes
  • Microfoon en geluid
  • Draaiboek

Hopelijk heeft u iets aan dit artikel! Laat een berichtje achter als u nog tips heeft!