21 sep Optreden voor grote merken
Regelmatig worden goochelaars gevraagd om te helpen bij presentaties en evenementen voor nieuwe producten van grote merknamen. Hieronder lees wat goochelaars kunnen doen om het product een speciaal magisch tintje te geven.
Op maat
Wanneer een groot merk bedenkt om een goochelaar te benaderen voor de lancering van een nieuw product hebben we het vaak over maat werk. De artiest moet gaan meedenken over een leuke link tussen het product en zijn magische trucs. Of het nu gaat om KLM, MARS, MICROSOFT, BVLGARI, een professionele goochelaar met genoeg kennis kan voor elk product wel iets spectaculairs bedenken en maken. Zo heeft goochelaar Steve Carlin al vele grote merknamen mogen helpen. Het gaat hier dus allemaal om maat werk omdat de goochelaar goed gaat nadenken wat voor leuke dingen er mogelijk zijn.
Kennismakings gesprek
Het begint meestal bij een kennismakingen gesprek. De goochelaar komt langs op kantoor van de klant. Hier kan de klant uitleggen wat ze van plan zijn, wat hun wensen zijn. Wat voor thema en/of uitstraling ze in gedachten hebben. Verder is het van belang om voor de goochelaar te weten wat de doelgroep is en op wat voor locatie het event gehouden wordt. Zo kan het bijvoorbeeld gaan om een stand op de beurs waar een nieuw product gepresenteerd wordt. Of op het hoofdkantoor van een groot merk waarbij al het personeel en klanten aanwezig zullen zijn bij een presentatie. Kortom tijdens dit eerste kennismakingen gesprek worden al deze zaken besproken. De goochelaar kan ook alvast live laten zien hoe goed hij is om de klant te overtuigen van zijn kunnen. Steve Carlin doet zijn acts meestal in twee verschillende vormen van optreden. Als tafelgoochelaar rondlopend tussen de mensen of on stage met een podium show.
Aan de slag
Vervolgens krijgt de goochelaar wat tijd om gave trucs te bedenken. En een logische link te leggen tussen het merk en de trucs. Een ervaren goochelaar zoals Steve Carlin heeft door de jaren heen al vele verschillende trucs mogen doen met merken dus kan al snel wat gave trucs op papier zetten.
Voorbeelden van product presentaties
- BVLGARI, het stoere geur voor zowel mannen als vrouwen heeft Steve Carlin gevraagd te helpen bij de presentatie voor de nieuwe geur Goldea.
- MARS, lanceerde een nieuwe vorm van kleine markjes in een handige zak. Steve Carlin heeft geholpen deze bij de leveranciers te introduceren.
Andere bekende goochelaar en grote merknamen
Magician Dynamo werd tijdens zijn tv special gesponsord door het kleding merk Adidas. Hieronder is een video te zien hoe hij een Adidas schoen heel mooi verwerkt heeft in zijn trucs:
Florian Zimmer, een Duitse goochelaar, laat in de volgende video de nieuwe Audi Q7 zweven en verschijnen.